12.12.2016.

I vino se po brendu poznaje

Šta je brend(ing)?
 
Jednostavno rečeno, brend je skup poruka i simbola koje šaljete svojim kupcima, a koji govore o vama. On je vaša refleksija, govori im šta mogu da očekuju od vas i razlikuje vas od konkurencije.
 
Brending je skup aktivnosti koje treba da preduzmete kako bi vaš proizvod postao brend. Zapravo, mnogo toga što već radite na neki način jeste deo ovog procesa.

Dobro zamišljen i strateški izgrađen brend kreira vrednost i dugoročno pomaže da se ona multiplicira, a uz to vaš biznis čini otpornijim na tržištu, naročito u ovim nepredvidivim vremenima.
 
Brend se gradi u odnosu na ono sa čim se identifikujemo, tj. u odnosu na ono kako bismo voleli da nas drugi vide. On ima svoju ličnost, svoje vrednosti, čak svoj i karakter. Dobar brend ima svoju filozofiju i ima nešto da kaže – to je njegov identitet. Takođe ima i svoju spoljašnjost, a to je imidž.
 
Šta je “vinski” brend?
 
 
Dobar vinski brend treba da objasni šta se nalazi u boci, da kaže odakle je vino, da se jasno obraća baš svojoj publici i priča njihovim jezikom, da se jasno pozicionira i razlikuje u odnosu na slične proizvode. Ovo su osnovne funkcije. Ali ključno je da priča vašu priču, ukoliko je imate. Ukoliko je nemate, onda je treba osmisliti, jer jedan od ključnih pokretača “brenda” u našim glavama, jeste priča i to ona dobro ispričana. Dobar primer su vina Šišato i Bjelica, koji pričaju jednostavnim razumjivim jezikom, a ne jezikom vinskih eksperata.
 
Brending (kao process kreiranja brenda) je ključan za svaku industriju i biznis. Vinarije i vinarstvo moraju ovo da prepoznaju i da shvate da je pokretanje ovog procesa jedan od prioriteta, pogotovo za mlade vinarije (a naše to uglavnom jesu). Mladi vinski biznisi (uz tehnologiju i kvalitet koji moraju da se podrazumevaju) moraju da shvate da je ulaganje u brending i marketing ključna stvar jer stvara trajnu vrednost, a time i dugoročnu stabilnost, rast, povećanje vrednosti, volumena i tržišnog udela.
 
Izgradnja brenda je pogotovu bitna na ovom rastućem tržištu vina, gde su potrošači preplavljeni izborima i gde se pojavljuje velika globalna konkurencija. Jak brend nas čuva od konkurencije.
 
A jak brend smanjuje ulaganja u marketing i promociju, sa njime možemo da imamo veće margine, možemo lako da uvodimo nove ekstenzije (brend arhitektura), i da budemo relativno mirni od nadolazeće konkurencije. I na kraju možda i ono najbitnije, kada imamo jak brend naši kupci postaju lojalni jer on garantuje kvalitet i poverenje.
 

Ukoliko imate neku zanimljivu temu i voleli biste da je podelite sa nama, pišite nam na: unblog@unibrand.rs