Marbo Chipsy, Harmonizacija brend portfolija

  • Zadatak
     
    Kompanija Marbo ulazi na tržište početkom devedesetih i vrlo brzo zauzima poziciju lidera. Dominaciju na tržištu kompanija Marbo sa svojim brendom Chipsy stiče ne samo visokim kvalitetom svojih proizvoda, već i inovativnošću na polju ukusa i razvoja samih proizvoda. Iako je Chipsy bio najprodavaniji čips na tržištu, kompanija Marbo prepoznala je potrebu da osveži svoj brend razvojem novog dizajna. Zadatak Unibranda bio je razvoj novog dizajna za postojeće proizvode u okviru Chipsy portfolija, kao i razvoj adekvatne brend arhitekture koja će omogućiti stvaranje stabilne platforme za razvoj novih proizvoda u okviru portfolija. Cilj navedenih aktivnosti bio je očuvanje liderske pozicije na tržištu.
     
    Posle neverovatnog uspeha brenda Chipsy, kompanija Marbo ulazi u razvoj nove kategorije zdravijih grickalica. Unibrand je kao i do sada imao zadatak da radi na razvoju kompletnog brending programa kroz osmišljavanje imena i identiteta brend kategorije kao i na dizajnu pakovanja.
     
    Inicijalna ideja kompanije Marbo bila je da Clipsy bude brend za decu. Kako se brend kategorija razvijala i kako je kompanija Marbo uvela novu kategoriju Dini, koja je po svojim proizvodima i načinu komunikacije mnogo više bila okrenuta deci, javila se potreba za repozicioniranjem brenda Clipsy. Zadatak agencije Unibrand bio je razvoj Clipsy brenda kao master brenda kategorije koja ja namenjana kako tinejdžerima tako i mlađoj populaciji i koji mora biti dovoljno fleksibilan da podrži razvoj novih brendova.
     
    Rešenje
     
    Proces revitalizacije brenda Chipsy počeo je definisanjem brend arhitekture, a usledila je vizuelna harmonizacija brenda Chipsy. Procesom vizuelne harmonizacije uveden je jasan sistem odnosa elemenata na pakovanju, kao i odnos korporativnog i proizvodnog brenda. Unificiranje proizvoda unutar portfolija uticalo je na jačanje prepoznatljivosti brenda Chipsy na mestima prodaje, kao i na stvaranje sinergetskog efekta čime se vrednost jednog od proizvoda prenosila kako na druge proizvode, tako i na korporativni brend. Na ovaj način stvorena je jednostavna platforma za razvoj novih ukusa i proizvoda.
     
    Badem, lešnik ili pečeni kikiriki mogu se opisati kao ukusne, slasne ali opet i dobre i korisne “grickalice”, pa je i ideja bila da se ova kategorija upravo pozicionira na taj način. Osmišljano je naizgled obično i duhovito ime - "GUD". Elegantan i jednostavan prikaz proizvoda kao i veoma unificiran i harmonizovan dizajn ukazuju da je proizvod iz Marbo porodice.
     
    Kako bi se stvorila platforma za razvoj novih sub-brendova unutar kategorije Clipsy, Unibrand je prvo radio na razvoju veoma prepoznatljivog vizuelnog brend identiteta Clipsy. Brend ikona u obliku oblačića, kao i razigrana tipografija učinili su ovaj brend dovoljno fleksibilnim i prepoznatljivim. Sledeći korak bio je definisanje standarda dizajna pakovanja i brend identiteta kako se prilikom razvoja novih proizvoda ne bi narušila harmonizacija i prepoznatljivost brenda.